SCRAMBLE lers
Jtkszablyok A jtk sorn a jtk vezetje egy rtelmes magyar sz sszekevert betit adja fel feladvnyknt. A jtkosok feladata, hogy a gondolkodsi idn bell kitalljk, hogy mely sz sszekevert betit tartalmazza a krds. Amennyiben egy bizonyos idn bell nem rkezik megfejts, a jtkvezet segtsget is kldhet, amely kzelebb vezeti a jtkosokat a megoldshoz. A segtsg tartalmazhatja pl. a megfejts els pr betjt, de tartalmazhatja ms szavakkal a megfejtend sz meghatrozst is. Az els helyes megfejt a fordul nyertese.
A pontozs Egy fordulban a fordul nyertese kap csak pontot. A nyertes attl fggen, hogy a segtsg kirsa eltt vagy utna tallta-e ki a feladott szt, klnbz pontot kap. Segtsg kirsa eltt val megfejts tbb pontot r, mint a segtsgnyjts utni megfejts. Ha egy fordulban senki se tudta a j megfejtst, senki sem kap pontot az adott fordulban.
Scramble az IRC-n A www.kvizszoba.hu portlon ingyenesen letlthet egy kis script, amely segtsgvel brki vezethet scramble jtkot. Ehhez nincs msra szksge, csak egy mIRC nev internetes csevegprogramra, amelynek gykrjegyzkbe bemsolva s betltve a scriptet mris hasznlhatja azt. Termszetesen, vannak ms scramble jtkvezet programok, akr nem mIRC scriptek, hanem windowsos vagy linuxos alkalmazsok, m azok pillanatnyilag nem llnak a kvizszoba.hu oldal rendelkezsre.
A kvizszoba.hu scramble script hasznlata A script hasznlata rendkvl egyszer, az egyes lpseket pontokba szedve a kvetkezkppen nz ki a program kezelse:
1. Elkszletek:
- Tltsk le a programot a www.kvizszoba.hu portlrl s tmrtsk ki azt a mIRC nev csevegprogram gykrjegyzkbe.
- Indtsuk el a mIRC-et ha mg nem futna, s rjuk be a kvetkez parancsot:
/load -rs scramble.mrc Ezzel a paranccsal tltjk be a scramble scriptet.
Ha minden jl megy, a sttuszban egy kis szveg jelenik meg, amely tudatja velnk, hogy a script sikeresen betltdtt. Ha itt hibt r ki, akkor javaslom a Kedves Felhasznlt, nzze a HIBAZENETEK rszt, vagy rdekldjn a program ksztitl.
2. A script elindtsa
- Csatlakozzunk egy IRC szerverre, s rjuk be a mIRC egy szvegablaknak als
beviteli sorba a kvetkez parancsot: /scramble Ezzel a paranccsal indtjuk el a scramble scriptet.
Egy j ablak jelent meg a kpernyn, amely tetejn ngy n. fl lthat: Regisztrci Itt llthatjuk be azt, hogy a script mely IRC szerverre kapcsoldjon, (IRC szerver) tovbb a portot (IRC port), a script ltal hasznlt nicknevet (Bot nickeve), valamint a jtkvezet nicknevt (Jtkvezet) s azt, hogy a script mely IRC csatornra (IRC csatorna) lpjen be. Ugyancsak itt tallhat a Csatlakozs felirat gomb, amellyel kapcsoldhatunk a megadott IRC szerverhez, illetve a Szablyok gomb, amellyel kapcsolds utn kiirathatjuk a jtk legfontosabb szablyait. Ugyancsak itt tallhat a Kilps gomb, amellyel bezrhatjuk a script ablakt, s kilptethetjk a programot az IRC szerverrl.
Krds Ebben a rszben kldhetnk krdst az IRC szerverre, valamint itt llthat be a gondolkodsi id s a segtsgnyjts ideje is.
Ksztk Itt olvashatunk informcikat a scramble program ksztirl. Ez azrt fontos, mert ide fordulhatunk segtsgrt, ha a program valamely rsze nem mkdik, vagy a programban hibt fedeztnk fel, vagy egyszeren tancsra van szksg arra vonatkozan, hogy mit hogyan csinljunk.
Belltsok Ebben a rszben a script IRC csatornn val megjelensnek, valamint a pontozsnak a belltst talljuk.
3. Jtk indtsa
- Tltsk ki a csatlakozshoz szksges informcikat: IRC szerver neve, IRC szerver portja, IRC csatorna neve, a script ltal hasznlt nicknv illetve a jtkot vezet ember (a scramble scriptet hasznl) nickneve. Ezutn kapcsoldjunk a megadott IRC szerverre a Csatlakozs gomb megnyomsval. Ekkor egy jabb ablak jelent meg, amely a scramble program sttuszt mutatja, pontosabban azt, hogy voltakppen milyen zeneteket kld az IRC szerver a scramble programnak. Ennek segtsgvel nyomkvetst vgezhetnk arra vonatkozlag, hogy ha valamilyen okbl leesett a program.
- Miutn a script fellpett a szerverre, belpett a megadott csatornra, a Szablyok gomb megnyomsval irathatjuk ki vele a jtk szablyait. A szablyok kiiratsa egyben az addigi pontok trlsre is szolgl, vagyis j jtkot <<<m i n d i g>>> a szablyok kiiratsval kell kezdeni.
- Ezutn vltsunk t a Krds flre, amelyben egy ltalunk gondolt rtelmes magyar szt rhatunk be a script "Feladvny" rszbe, valamint erre vonatkoz segtsget gpelhetnk be a "Segtsg" rovatba. Ugyancsak itt kell belltanunk azt, hogy hny msodpercet sznjon a sz kitallsra gondolkodsi idnek, valamint a segtsg megjelentsre. A gondolkodsi idt ktelez megadni, a segtsg kirsi idt nem. Ha nem adtuk meg ez utbbit, a script automatikusan a legkisebb rtket
(5 mp) veszi.
- A krds begpelse utn a Krds kld felirat gombra kattintva kldhetjk a krdst a jtkosoknak a csatornra. A script elszr figyelmezteti a jtkosokat hogy krds kvetkezik, kirja a gondolkodsi idt, a segtsg nyjtsnak idejt, s termszetesen a kitalland sz sszekevert betit. A j vlaszad attl fggen, hogy segtsg eltt vagy utna adta a vlaszt, 4 illetve 2 pontot kap. Ezen is vltoztathat a jtkvezet a Belltsok flre vltva a Pontozs keretben. Itt kt ajnlott pontozs mellett sajt magunk is megadhatjuk azt, hogy mennyi ponttal jutalmazzuk a segtsgnyjts eltt illetve segtsgnyjts utn trtn megfejtst. A script automatikusan pontoz, teht ezzel a jtkvezetnek nem kell bajldnia.
- Ha a jtkosoknak valami menet kzben nem vilgos, vagy egyszeren csak olyan kedvnk van, zenhetnk is a program segtsgvel a csatornra. Ezt a Krds flnl lv zenetklds gombra kattintva tehetjk meg. Az ekkor beugr j ablak szvegbeviteli mezjbe berva a kvnt szveget, az gy jelenik meg a csatornn, mintha a script mondta volna.
4. Lellts a jtk vgn
- Jtk vgn a lellts a Bezrs gombra kattintva trtnhet meg. Ez elszr kirja a jtk vgeredmnyt, aztn kilpteti a scriptet az IRC szerverrl.
|