Ha játékot akarsz vezetni, Szükséged lesz néhány dologra, na meg erre a leírásra valamint a programra, amivel a játékot levezetheted.
Első lépés, a kvízmenedzser program (továbbiakban Kaktusz) beállítása. Ha már egy picit is járatos vagy az irc világában, akkor az IRC szerver, IRC csatorna, és az IRC nick nem szabad, hogy újat mondjon. Annyit jegyeznék meg, hogy az IRC nick lesz az a név, amelyel a Kaktusz fellép a szerverre, és fontos, hogy azt a nevet NE regisztráld, mert a program nem tudja a /pass parancsot lekezelni. (Semilyen parancsot nem lehet végrehajtatni vele) A Játékvezetőhöz azt a nicknevet írd, amelyikkel általában jelen vagy az irc-n illetve azt amelyikkel a kvizszobában bent vagy.
Ha minden beállítással megvagy, akkor először lépj fel a saját nickeddel a csatornára, és utánal lépj fel a Kaktusszal is. A Csatlakozás gombra kell kattintani a csatlakozáshoz. A jétékot az Új játék gombra kattintva indíthatjuk. Akkor a Kaktusz ki fogja írni a csatira a játék kezdetére figyelmeztető szöveget:
A kérdéseket egy egyszerű szövegszerkesztőben (azért ne Word2000-ben... :o))) írjuk meg úgy, hogy az első kérdést az egyik sorba írjuk folyamatosan, mejd a rá adandó helyes választ egy Enterrel választjuk el. Következő kérdés beírása előtt szintén Entern, a helyes válasz előtt szintén. Így járjunk el az összes kérdéssel, majd mentsük el a fájlt kerdes.txt néven a Kaktusz program mappájába.
Lépjünk át a Kérdés fülre, és mielőtt elkezdenénk a kérdéseket küldeni a csatira, azelőtt kattintsunk 1-et a Fájl reszet gombra. Ez az első kérdést tölti be a programba. A kérdéseket előre a > gombbal tudjuk (visszafelé nem lehet.) Ezen a fülön üzenetet is küldhetünk a csatira - ugye egyértelmű, hogy melyik gombbal.. :o))) - továbbá, ha elég gyorsan tudunk gépelni, a kérdéseket a játék vezetése közben is beírhatjuk az ablakokba, értelem szerűen a kérdést a Kérdés ablakba..., valamint esetleges plusz kérdéseket is van lehetőségünk itt írni. (Én a plusz kérdést is be szoktam írni a kerdes.txt-be, és játék közben már nem kell szórikázni vele, csak előtte ne felejtsünk el szólni, hogy elfogytak a kérdések :o))) A kérdés csatira való küldését a Kérdés küld gombbal valósíthatjuk meg. Ezután a program automatikusan átlép a Pontozás fülre.
Pontozás. Az első 10 helyes választ adó pontozható csak. A pontozást értelem szerűen az első helyes válasz adóval kezdjük. Osztható továbbá plusz pont, ha a játékos többletinformációval szolgál, vagy kultúrált humorral szól hozzá. A gombok: ... Felhoz egy ablakot, amiben direkt módon belenyúlhatunk a ponokba. Átírhatjuk egy-egy játékos nevét, stb. Bezárása a Mentés gombbal. <-- Ha újra kell valami miatt pontozni az előző kérdést, akkor erre a gombra kattintva megtehetjük. Ins egy tetszőleges pozícióba lehet vele egy játékost beszúrni, ha netán kihagytuk a pontozásból. (csak akkor használható, hogyha az adott kérdést még NEM pontoztuk. Del Adott pozícióból törölhetünk vele játékost. Szintén a Pontozás gomb használata előtt használható csak. Pontoz A csatira küldi a kérdés pontozását, valamint a pontok.txt állományban felülírja az előző pontállást. Új játék kezdete előtt ne feledjük el törölni a régi pontokat!
Igaziból nem nagy ördöngősség a program kezelése, bár az elején biztos, hogy adódik majd némi probléma vele. Ha kvízt akarsz vezetni, szóljál bátran Zotyának - a szoba alapítójának, vagy bármelyik OP-nak, hogy vezetnél, eleinte egy 2., 3. forduló vezetésére biztos lesz lehetőség.
|