Sziasztok!
2006. február elsején, megújulva, új ambíciókkal, új kérdésekkel, újraindul a
KVÍZ-BAJNOKOK LIGÁJA!
Alapszabályok:
- A játék a priviskvíz nevű scripttel zajlik.
- Egy játék 15 kérdésből áll, a következő témakörökben:
földrajz fizika kémia biológia informatika csillagászat történelem irodalom mozi, film zene szobrászat, építészet, festészet matematika sport gasztronómia általános
- A válaszadásra 20 másodperc van, a játékvezető 15 mp-nél jelzi, hogy még 5 mp van hátra.
- A játék két játékos között zajlik, 1-1 elleni küzdelemben.
- A verseny elindulása előtt mindenki kiválaszt magának egy „bónusztémakört”. Az ebben a témakörben feltett kérdések neki duplán számítanak. Ha az illető tudja a választ, de ellenfele nem, 3 pontot kap. Ha tudja, és ellenfele is, akkor 2 pontot kap. Ha nem tudja, és ellenfele sem, akkor -1 pont, ha nem tudja, de ellenfele tudja, akkor -2 pont a „jutalma”. Ha közös a kedvenc témakör, akkor közös helyes válasz esetén 1-1 pont jár, ha csak egyikőjük tudja, akkor az 3 pontot kap, a másik -2t.
- A többi kérdésre a helyes válasz 1 pontot ér, helytelen válasz 0 pontot.
- A játék végén a pontok összeadódnak, így alakul ki a végeredmény. Amennyiben az egyik játékos 3 vagy annál több ponttal nyer, 3 pontot kap, míg ellenfele nullát. Ha valaki 2, vagy 1 ponttal nyer, akkor 2 pontot kap, míg ellenfele 1 pontot. Döntetlen esetén a fele 0,5-0,5 pontot kapnak.
- Vitás esetekben először a játékosok és a játékvezető próbálják megbeszélni a problémát, végső esetben a szoba alapítója, Zotya mondja ki a döntő szót!
- Ha egy kérdés bizonyítottan hibás volt, ahelyett a játék végén ugyanabban a témakörben újat kell adnia a játékvezetőnek!
- Az elbírásás alapjai a végeredmény szempontjából: 1. pontszám 2. pontarány 3. szerzett pont 4. 3pontos győzelmek száma 5. 2pontos győzelmek száma 6. győzelmek száma 7. döntetlenek száma 8. a két játékos egy egymás elleni mérkőzésen dönt
- A mérkőzéseken bárki játszhat, ám pontozni mindig csak azt a két játékost pontozzuk, aki épp mérkőzik. Fontos, hogy amennyiben BÁRKI a szobában unfair módon segíti valamelyik játékost, vagy a válaszokat (vagy arra utaló megjegyzést) tesz a közösben, azt első esetben a játék végéig, ismétlődő esetben végleg eltiltjuk a játéktól, és a szobából.
A játék menete:
- A játékra külön nevezni kell: a nevezési határidő 2006. január 15.
- A játékra nevezni a kulcsar666@freemail.hu, vagy az mt85@citromail.hu e-mail címeken, vagy a kvízszobában "személyesen" lehet. Itt meg kell adni a nevedet, amivel indulni szándékozol a versenyen, valamint a kedvenc témakörödet.
- A nevezési határidő lejárta után elkészül a kiemelési lista: itt elbírálásra kerülnek a 2005. szeptember 3. - 2006. január 15. között lejátszott szellemi vetélkedők (minden este 21:15), ez alapján kerülnek a játékosok különböző csoportokba.
- A csoportok tagjai ezután véletlenszerűen kerülnek összesorsolára ("hivatalos" sorsolás a kvízszobában, 2006. január 15 után mihamarabb), a kiemelési lista alapján azonos csoportba került játékosok az első fordulóban nem kerülhetnek össze.
- A csoportmérkőzések során mindenki mindenkivel egyszer mérkőzik meg, ezek után a mérkőzések után alakulnak ki az egyenes kieséses rendszer párjai (amelynek pontos beosztása jelenleg nem ismert, a létszámtól függ)
A mérkőzésekről:
- A mérkőzések minden este 20:30as kezdéssel kerülnek megrendezésre, minden nap egy mérkőzés.
- Az, hogy melyik nap ki játszik, a kvizszoba.tx.hu honlap kvízbajnokok ligája menüpontja sorsolás alpontjában kerül meghirdetésre.
- Amennyiben valakinek az az időpont, amelyre beosztottuk, nem felel meg, legkésőbb a mérkőzést megelőző este 21:15-ig jelezze azt Zotyának, vagy Csibe08-nak! Az ez után történt lemondásokat nem áll módunkban elfogadni.
- Ha valaki nem jelenik meg egy mérkőzésen, akkor a mérkőzés elhalasztásra kerül. A nem megjelent játékos kap még egy lehetőséget arra, hogy lejátssza a mérkőzését, ám ekkor 3 pont hátrányból indul (azaz 3-0-val indul a mékőzés az ellenfele javára). Ha valaki másodszorra sem jelenik meg, akkor a mérkőzést számára 0-8-as végeredménnyel kerül jóváírásra, és 1 pontot levonunk addigi összpontszámából.
|