Sziasztok!
2006. februr elsejn, megjulva, j ambcikkal, j krdsekkel, jraindul a
KVZ-BAJNOKOK LIGJA!
Alapszablyok:
- A jtk a priviskvz nev scripttel zajlik.
- Egy jtk 15 krdsbl ll, a kvetkez tmakrkben:
fldrajz fizika kmia biolgia informatika csillagszat trtnelem irodalom mozi, film zene szobrszat, ptszet, festszet matematika sport gasztronmia ltalnos
- A vlaszadsra 20 msodperc van, a jtkvezet 15 mp-nl jelzi, hogy mg 5 mp van htra.
- A jtk kt jtkos kztt zajlik, 1-1 elleni kzdelemben.
- A verseny elindulsa eltt mindenki kivlaszt magnak egy „bnusztmakrt”. Az ebben a tmakrben feltett krdsek neki dupln szmtanak. Ha az illet tudja a vlaszt, de ellenfele nem, 3 pontot kap. Ha tudja, s ellenfele is, akkor 2 pontot kap. Ha nem tudja, s ellenfele sem, akkor -1 pont, ha nem tudja, de ellenfele tudja, akkor -2 pont a „jutalma”. Ha kzs a kedvenc tmakr, akkor kzs helyes vlasz esetn 1-1 pont jr, ha csak egyikjk tudja, akkor az 3 pontot kap, a msik -2t.
- A tbbi krdsre a helyes vlasz 1 pontot r, helytelen vlasz 0 pontot.
- A jtk vgn a pontok sszeaddnak, gy alakul ki a vgeredmny. Amennyiben az egyik jtkos 3 vagy annl tbb ponttal nyer, 3 pontot kap, mg ellenfele nullt. Ha valaki 2, vagy 1 ponttal nyer, akkor 2 pontot kap, mg ellenfele 1 pontot. Dntetlen esetn a fele 0,5-0,5 pontot kapnak.
- Vits esetekben elszr a jtkosok s a jtkvezet prbljk megbeszlni a problmt, vgs esetben a szoba alaptja, Zotya mondja ki a dnt szt!
- Ha egy krds bizonytottan hibs volt, ahelyett a jtk vgn ugyanabban a tmakrben jat kell adnia a jtkvezetnek!
- Az elbrss alapjai a vgeredmny szempontjbl: 1. pontszm 2. pontarny 3. szerzett pont 4. 3pontos gyzelmek szma 5. 2pontos gyzelmek szma 6. gyzelmek szma 7. dntetlenek szma 8. a kt jtkos egy egyms elleni mrkzsen dnt
- A mrkzseken brki jtszhat, m pontozni mindig csak azt a kt jtkost pontozzuk, aki pp mrkzik. Fontos, hogy amennyiben BRKI a szobban unfair mdon segti valamelyik jtkost, vagy a vlaszokat (vagy arra utal megjegyzst) tesz a kzsben, azt els esetben a jtk vgig, ismtld esetben vgleg eltiltjuk a jtktl, s a szobbl.
A jtk menete:
- A jtkra kln nevezni kell: a nevezsi hatrid 2006. janur 15.
- A jtkra nevezni a kulcsar666@freemail.hu, vagy az mt85@citromail.hu e-mail cmeken, vagy a kvzszobban "szemlyesen" lehet. Itt meg kell adni a nevedet, amivel indulni szndkozol a versenyen, valamint a kedvenc tmakrdet.
- A nevezsi hatrid lejrta utn elkszl a kiemelsi lista: itt elbrlsra kerlnek a 2005. szeptember 3. - 2006. janur 15. kztt lejtszott szellemi vetlkedk (minden este 21:15), ez alapjn kerlnek a jtkosok klnbz csoportokba.
- A csoportok tagjai ezutn vletlenszeren kerlnek sszesorsolra ("hivatalos" sorsols a kvzszobban, 2006. janur 15 utn mihamarabb), a kiemelsi lista alapjn azonos csoportba kerlt jtkosok az els fordulban nem kerlhetnek ssze.
- A csoportmrkzsek sorn mindenki mindenkivel egyszer mrkzik meg, ezek utn a mrkzsek utn alakulnak ki az egyenes kiesses rendszer prjai (amelynek pontos beosztsa jelenleg nem ismert, a ltszmtl fgg)
A mrkzsekrl:
- A mrkzsek minden este 20:30as kezdssel kerlnek megrendezsre, minden nap egy mrkzs.
- Az, hogy melyik nap ki jtszik, a kvizszoba.tx.hu honlap kvzbajnokok ligja menpontja sorsols alpontjban kerl meghirdetsre.
- Amennyiben valakinek az az idpont, amelyre beosztottuk, nem felel meg, legksbb a mrkzst megelz este 21:15-ig jelezze azt Zotynak, vagy Csibe08-nak! Az ez utn trtnt lemondsokat nem ll mdunkban elfogadni.
- Ha valaki nem jelenik meg egy mrkzsen, akkor a mrkzs elhalasztsra kerl. A nem megjelent jtkos kap mg egy lehetsget arra, hogy lejtssza a mrkzst, m ekkor 3 pont htrnybl indul (azaz 3-0-val indul a mkzs az ellenfele javra). Ha valaki msodszorra sem jelenik meg, akkor a mrkzst szmra 0-8-as vgeredmnnyel kerl jvrsra, s 1 pontot levonunk addigi sszpontszmbl.
|